Hoe zorg je dat je groothandel wordt gevonden

Hier bij BTTSRacketshop schrijven we artikelen voor groothandelaren van alle maten, waaronder ook grote bedrijven. Maar voor die groothandelaren die net beginnen, hebben we ook goed materiaal.

In feite hebben we deze handige handleiding gemaakt voor het groothandel en verkopen van producten aan retailers met jou in gedachte!

Hoe kun je groothandel producten verkopen aan retailers?

Prijzen: Waar te beginnen en wat in gedachte te houden

Het wiskunde gedeelte van de verkoop is nooit het leuke deel, maar het kan een van de belangrijkste zijn. Laten we aan de basisregels voldoen.

Het is standaard om je groothandel heren fashion te verkopen voor 2.5X je productiekosten. Deze groothandelsprijs is meestal ongeveer de helft van wat de eindkoper betaalt, omdat het over het algemeen een veilige veronderstelling is dat de retailer hun kosten 2X zal ophogen wanneer hij zijn product voor klanten prijst.

Het is ook gebruikelijk om een ​​”adviesprijs” te bieden, zodat je er zeker van kunt zijn dat je een prijs biedt die voor jou, de detailhandelaar en de klant zinvol is.

Bijvoorbeeld, als jouw product ongeveer 2 euro kost om te produceren, kun je verkopen aan detailhandelaren tegen een groothandelsprijs van 5 euro, waardoor de voorgestelde verkoopprijs 10,- euro zou zijn. Zorg ervoor dat je bij de berekening van deze productiekosten ook de kosten van vracht-, marketing- en overheadkosten omvat.

Je kunt ook een minimumbestelregel handhaven om verkoopsdoelstellingen te bereiken. De betekenis daarvan is, dat groothandel kopers een minimum bedrag van je product of een minimum aantal ervan moeten kopen bij het plaatsen van een bestelling. Om incentive te creëren en het risico voor de retailer te minimaliseren, kun je op hun eerste bestelling geen minimum bedrag aanbieden. Daarna is het echter belangrijk om vast te houden aan een minimum bestel regime.

Als onderdeel daarvan, stel een ​​algemene groothandelsprijsstrategie op. Maak een formule voor bestellingen: als jouw groothandelaar 100 eenheden koopt, betalen ze 8 euro per stuk, en als ze 500 eenheden bestellen betalen ze 6 euro per stuk en ga zo maar door. Het idee achter dit soort volumeprijzen is het stimuleren van grote orders die de omzet verhogen. Begin eenvoudig en zie hoe dit systeem voor jouw bedrijf werkt.

Nogmaals, zorg ervoor dat je rekening houdt met alle uitgaven die samenhangen met het produceren van jouw product, zodat je er zeker van kunt zijn om er rekening mee te houden bij het berekenen van de prijs. Ga door en maak een goede ouderwetse lijst om zeker te zijn dat je jouw producten eerlijk prijst – voor zowel jezelf als de klant.

Stel een doel in: Bepaal welke winkels je producten moeten stocken

Doe je onderzoek. Wie is je doelgroep? Waar winkelen ze? Welke winkels bieden concurrerende producten aan? Welke regio wil je eerst verkopen?

Vaak is de beste manier om deze vragen te beantwoorden, gewoon winkels te bezoeken, rondte lopen. Wat denk je van de producten op hun planken? Kijk naar de concurrentie. Hoe vergelijkt jouw verpakking daarmee? Hoeveel plankruimte heb je nodig? Hoe past jouw product in het bestaande assortiment van de winkel?

heren fashion groothandel

Begrijp hoe Retailers kopen

Dit varieert per industrie en per particuliere retailer, maar het is belangrijk om te onthouden dat verschillende winkels vaak verschillende koopstrategieën hebben. Bijvoorbeeld, bij een kleinere boetiek kun je direct contact opnemen met de winkelier. Met een winkelketen werk je echter wel met een toegewijde inkoper.

Deze kopers kunnen op een seizoensgebonden schema aankopen, of liever orders bestellen bij grote brede vakbeurzen. Misschien willen ze voor het hoogseizoen een partij bestellingen plaatsen, die allemaal op verschillende data verschepen. Wees voorbereid op deze schema’s.

Belastingen: het goede en het slechte

Wanneer je groothandel verkoopt, breng je geen omzetbelasting op de bestelling, omdat de detailhandelaar de klant bij aankoop zal belasten. Maar het is belangrijk om belastingdocumentatie van je winkelkoper te verkrijgen.

Belastingwetten verschillen tussen landen, maar het is een algemene regel om een ​​kopie van de resellersvergunningen van jouw bedrijf te houden en alleen groothandel te verkopen aan degenen die ze hebben.
In een netwerkwereld geeft het je altijd een stap voor om een goede review te krijgen. Denk eraan hoe je zelf een restaurant uitkiest om te gaan dineren. Je zult waarschijnlijk Iens scannen en een restaurant kiezen met een goede recensie, in plaats van een middelmatige maaltijd te riskeren in een restaurant zonder recensies. Pas deze zelfde kennis toe op je producten. Wees klaar om je reviews van klanten te tonen of druk ze direct op je product.

Als je net begint en nog geen recensies hebt, kan het gratis aanbieden van monsters aan relevante bedrijven of winkels en hun feedback vragen helpen. Een goede beoordeling van een gerenommeerde bron kan het verschil maken in een competitieve markt.

Om in de pers te worden weergegeven, kun je ook HARO, een e-mail service proberen die artikelen bevat die verslaggevers aan het maken zijn. Reageer met informatie als je een ontwikkelend artikel ziet dat relevant is voor jouw product. Zo kun je gemakkelijk een stukje spotlight claimen.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *